A vörösiszap-katasztrófa nyomán került középpontba Illés Zoltán államtitkár, aki még nem tudta levetkőzni a 8 év alatt magára erőltetett elnyomott környezetvédő szerepét.
Előrebocsátom: ami hétfőn történt az tragikus, a felelősöket meg kell találni, és mindent el kell követni, hogy a jövőben még csak hasonló eset se fordulhasson elő.
Ám van ennek az egész szerencsétlenségnek egy másik, teljesen emberi vonulata. Mint a kormányban a területért felelős személy, Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkár van fókuszban napok óta. Rendszeresen nyilatkozik, sajtóbejárásokat vezet, stb.
Ami nekem elsőre szemet szúrt, hogy valami pokoli módon tájidegen az iszaptenger kellős közepén folyton jólfésülten, öltöny nyakkendő kombóval. Még maga a miniszterelnök is rájött a 2. látogatás során, hogy emberközelibb a pulóver-gumicsizma, és praktikusabb is. Aztán ha az ember nyomon követi az eseményeket, és olvasgatja a sok-sok Illés-féle nyilatkozatot, akkor különböző prekoncepciói lehetnek. Majd minden nyilvános megszólalásában harsogja, hogy a felelősöket meg kell büntetni, és hogy a MAL Zrt. a hunyó. Ez rendben is van, naná hogy elő kell venni a bűnösöket. Ha van. Ha nincs, találni fognak, efelől nincs kétségem. Ahogy egy osztrák napilap írta: ha mást nem, majd a tulajdonos „oligarchákat”, hisz a gazdagokat amúgy is utálni kell.
Szóval – hogy stílusos legyek – megy az iszappal dobálózás, de érdemi dolgot alig hallunk. Aztán kiderül, hogy a telepet alig két hete ellenőrizték, és mindent rendben találtak. Erről jegyzőkönyv is készült. Majd mit ad Isten kiderül, hogy a telep szakszerű működését ellenőrző szervezet vezetőjét a nyáron váltották le.
Pontosítok: a nyáron váltotta le Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkár. (Hozzáteszem, Illés a kinevezése óta 10-ből 8 szakmai felügyelet vezetőjét rúgta ki indoklás nélkül, de hát a 2/3 az ugye 2/3) Mégis megvan a maga pikantériája a mostani ügyben érintett felügyelet vezetői cseréjének, hisz Illés egy bizonyos Zay Andreát nevezett ki a felügyelet élére. Zay Andrea arról ismerszik meg, hogy korábban Illés személyi titkára volt, valamint főnökéhez hasonlóan a terézvárosi önkormányzat fideszes képviselője. Ha kíváncsiak vagyunk az egyébként pedagógus végzettségű hölgy szakmai tapasztalataira, akkor nem kell túlterhelnünk a szemünket a sok olvasással, hiszen mindössze az andornaktályai Búbos Banka Környezetvédő Kör alapításában vett részt.  Persze meglehet, hogy ez csak valami fedőnév, és valójában igen szerteágazó környezetvédelmi tevékenységet végeztek…
Természetesen nem azt kívánom mondani, hogy a nevezett hölgy tehetne bármiről is. Én semmi mást nem tettem, mint Illés Zoltán: dobálóztam egy picit az iszappal. A különbség csak annyi, hogy a fent leírtak írásos tényeken alapulnak, az általa elmondottak meg… Szóval ki tudja. De talán nem feltétlenül jó, ha minden fontos, fontosnak tűnő vagy kevésbé fontos pozícióba azokat teszik, akik hű kutyusként tartottak ki a fideszes elit mellett az elmúlt nyolc évben. Esetleg ha itt-ott a rábízott feladatkörhöz valóban értő szakértő lenne, akkor a jövőben elkerülhetnénk a hasonló katasztrófákat.
 
Illés Úrnak pedig szóljon valaki, hogy már nem lelkes környezetvédő, hanem súlyos százezreket kereső állami vezető, akitől a megoldásokat várjuk, nem pedig a mutogatást, és a haverok helyzetbe hozását!

A bejegyzés trackback címe:

https://polkoceraj.blog.hu/api/trackback/id/tr592360889

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Meddig ér az iszap? 2010.10.11. 09:06:02

 Egy kicsit azért csodálkozom, hogy még nem sikerült teljesen átpolitizálni ezt az egész vörösiszap-kérdést. Mondom, vörös. Jó, Mesterházy amúgy Torgyános stílusban már megemlítette, csak úgy mellékesen a kormány már majdnem méltatása mellett, hog...

Trackback: A vörös végül győzött a krómiszap fölött? 2010.10.11. 08:51:32

Kísértetváros élő problémákkal Simontornya, egy hely, ami külföldi természetvédők szerint Európa legszennyezettebb területei között eddig magáénak dobogós helyet mondhatott. Tiszta horror, nyilván ezen nincs mit magyarázni.Az ember azt h...

Trackback: Banánköztársaságra gyúr a pukkancs 2010.10.11. 07:53:57

Illés Zoltán nemegyszer bizonyította, hogy képtelen politikus módjára viselkedni. A Liszt Ferenc téren közönséges kofalármát csinált, amikor valami öreg fákat kezdtek kivágni. Hiába kérte egy rendőr n...

Trackback: Török Gábor is Orbán-fan? Avagy beszélni és cselekedni nem teljesen ugyanaz. 2010.10.10. 23:06:50

Valószínűleg nem, de most ilyet ír: Ahogy a miniszterelnök a mostani katasztrófa kapcsán viselkedett, azt nem tudom másnak nevezni, mint példamutatónak. A cím már-már elragadtatást tükröz (a linkben is olvasható): http://torokgaborelemez.blog.hu/2010/1...

Trackback: Illésahibás! 2010.10.10. 20:53:46

Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni...

Trackback: Illésahibás! 2010.10.10. 20:52:45

Zoli, nincs más dolgod, mint lemondani. Ez nem is kérdéses. Mert ki lehet nevezni hobbiermészetvédő extitkárnőt zsíros állásba. Lehet jutalmazni a szolgálatait, még ha általános iskolai tanárnéniként inkopmetens is ezen a téren. Láttuk, meg lehet tenni...

Trackback: Vörösiszap - az új Hungarikum 2010.10.10. 20:52:22

Olvastam, hogy Illés Zoltán az MTI-nek azt nyilatkozta, ilyen katasztrófa még sehol a világon nem történt, mert ugyan vörösiszap ömlésre már volt példa, de nem lakott területre. Elképesztő felvételek, megrendítő hírek, értő és kevésbé értő hozzászóláso...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trejo 2010.10.10. 23:02:46

@tapasztalteladó: Már a paksi atomerőműnél tapasztaltuk nagy fokú mérnöki hozzáértését. Igazad van a mélypontot már régen elérte.

stratez 2010.10.10. 23:07:21

Na a szocitrollok, mint az várható volt, elérkezettnek látják az időt, hogy egy kicsit a zavaros vörösiszapban halászgassanak. Nem zavartatva természetesen a saját vörös(iszap)báróiktól, akiknek mindez köszönhető, hátha mégis lehet egy kis politikai hasznot húzni, egy kis politikai tökét kovácsolni abból a nyomorúságából, amit ők idéztek elő. Szánalmas, siralmas próbálkozás, eredményessége kábé, mint Fletó comebackje a röhejes platformjával.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.10.10. 23:19:32

nem csak a fidesz hibája, közös erővel tették az országos természetvédelmi apparátust az adóhatósághoz hasonló behajtóágazattá, ami csak papíron intéz bármit is, azt is főleg azért, hogy kitaláljon hatvankétféle engedélyt, amiknek a hiányát jól büntethetik, anélkül persze hogy felszólítanának időben a teljesítésre.

Valószínűleg ezzel vannak a környezetvédelem őrei a hivatalban elfoglalva, nem érnek rá holmi költséges ellenőrző mérésekre.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2010.10.10. 23:20:34

@flugi_: már úgyértem természetesen papíron a tározót már a fideszes felelősök is ellenőrizték..

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.10. 23:33:22

@stratez:
Azért vicces, hogy amióta megtörtént a tragédia, ezer blogon és tízezer kommentben látni a fletózást, a ballibezést az üggyel kapcsolatban, de ott valahogy téged kicsit sem zavart a politikai tőke kovácsolást.

Én azt mondom elmehet a fenébe az összes köcsög, aki politikai tőkét próbál kovácsolni több ezer ember tragédiájából, mindegy hogy narancsos vagy szegfűs. De szerintem ezzel itt kisebbségben vagyok, mert sokkal jobban hangzik ilyenkor megmondani a frankót, hogy a fletó vagy a viktor tehet róla.

(Egyébként a bíróságra tartozik az ügy, bár nem bízok bennük, mert többnyire akinek pénze van, annak jó ügyvédje, és akinek jó ügyvédje van, az sokmindent meg tud úszni.)

Iustizmord 2010.10.10. 23:39:03

megparancsoltuk - vho, et mondta (??) IZ hogy a MAL mihez jéruljon hozzá anyagilag.

aztakurva, mint a cári időkben. megparancsoltuk. gecijó.
ő egyedül megparancsoltuk.

a hatalom tényleg kihozza a hüjjét az egyénből.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.10.10. 23:41:27

@gramercy:

ember, arra nem gondolsz, hogy ha a biztonsági előirásokat betartják, akkor az aluminiumkohászat már nem kifizetődő ?

tolnayék 55 milliárdos vagyont szereztek. a környezeti kár elhárítása több tízmilliárd.

tehát ?

szájkosár 2010.10.10. 23:47:30

Ideje lenne tükörbe nézni és önálló minisztériumot felállítani, Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium néven ÚJ VEZETŐVEL!!!

A világban és az EU-ban e két terület kiemelkedően fontos, nálunk meg eltüntették egy Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter alá...

szájkosár 2010.10.10. 23:51:25

@Monsanto:

Nézz már tükörbe, beszélj komoly szakemberekkel, akadémikusokkal, profokkal - senki sem tartja komoly szakembernek Illést. Ö arra jó, hogy a Nagymező utcában fához láncolja magát...

Ennyi.

ramirez7788 2010.10.10. 23:58:22

Az a legtaszítóbb az egészben, hogy az események vizsgálata előtt már megtalálta a kormány a bűnöst. Ilyet egész egyszerűen nem lehet csinálni. Én első blikkre olyan 80%-ra saccolom a, hogy a MAL elhanyagolta az ellenőrzéseket és a gátszakadás elkerülhető lett volna, de mi van, ha tényleg nem ők tehetnek róla. Akkor majd OV és Illés kiállnak és azt mondják hogy bocsika?

pakesz (törölt) 2010.10.11. 00:02:41

ez van, felelosseg is van nem csak a penz felmarkolasa... hogy ilyen igazgatosagi tag olyan bizottsag...

velemenyem szerint a totalis karterites a tulajdonosokat terheli de Illest 2 honapra bortonbe a Bubos Bankat meg egy evre
es azokat akik engedelyeztek azokat is...

mert tenyleg valtoztatni kellene a hozzaallason, hogy egy szervezet akinek az LENNE A FELADATA hogy megvizsgaljon dolgokat es velemenyezze o elcsesz valamit hat az gondatlansagbol elkovetett emberoles
ja felolem a tulajt is be lehetne zavarni annyi idore mint a felugyelosegi embereket...
de letoltendot kellene adni

ja es Orban meg ellenorizze le, hogy megvan-e a Nyenyi Kolontarnal a pogimesternel, elvegre most ott van szemelyesen megteheti...

Indriq 2010.10.11. 00:06:46

na igen, egyrészt nem tudom honnan veszi akár OVI, akár Illés, hogy a "MAL a felelős, meg kell halniuk" egy jogállamban miért állna meg....
Hagyjuk a bírókra, meg a szakértőkre... ne hergeljük a népet.
Másrészt, mégis mennyi idő kell, hogy egy kormányváltás utána kijelenthessük, hogy innentől már az övé a felelősség?
Legyen már valahol egy határ, minden zsíros posztot elfoglaltak 2 hónap alatt, az alatta levőkre nem terjed ki a felelősségük, az az előző kormány hibája.... És a sok marha be is nyeli ezt az ideológiát... Ha annyira de annyira várható volt, és ökológiai katasztrófa fenyegetett, miért nem intézkedett azonnal, ahogy pozicióba került. Onnantól kezdve az övé a felelősség...

szita szita péntek 2010.10.11. 00:17:44

A kormány ne hozzon ítéletet nem az ő dolga. Vizsgálat nélkül meg pláne ne! Személy szerint úgy gondolom, hogy az ilyen műtárgyak üzemeltetésének meg vannak a szabályai. Most annak kellene következnie, hogy szépen megnézik, hogy megfeleltek-e a szabályoknak. Ha nem, akkor mehet a büntetés, de ha igen, akkor coki! (A kártérítési felelősség más kérdés, az így is úgy is áll, bár arra meg valszeg lesz valami felelősség biztosításuk.) A termelés leállításának szükségessége is érdekes kérdés. Én pld. még sehol sem láttam megindokolva, hogy erre miért van szükség.

A fentieket azzal együtt írtam, hogy mélyen együttérzek a tragédia áldozatival. Ugyanakkor az a politikai arrogancia, ami a nyilatkozatokból átsüt, az ... áhh hagyjuk... Hungarisztán, a javából. Amikor olyanokat olvasok a zindexen, hogyaszondja: "Kérdésünkre, hogy a Mal Zrt. felajánlotta-e, hogy fedezik az új gát építési költségeit, Illés Zoltán így válaszolt: „Nem. Megparancsoltuk nekik.”" Aztakurva. Mi van itt bmeg királyság? Kormány bácsi nem parancsol, hanem törvény hoz normális helyeken... Ez itt valami rossz ízű szereptévesztés! No persze nem mondom, hogy szerintem nem kell szerepet vállalniuk a költségekből, nem. Csak ennek nem ez a módja. A védműveket megépíti állam bácsi, mert ugye az ő dolga megvédeni polgárait és azok ingóságát, majd a cehhet hozzácsapják a MAL kártérítési felelősségéhez.

Nem vagyok fideszes 2010.10.11. 00:20:28

@stratez:

Pajtás, az a rohambili nagyon belelóg a szemedbe, talán azért nem látsz (gy.k. az avatarodra utaltam). Nézz csöppet körbe a világban és talán látni is fogsz. Kis segítség: a veled egy akolban melegedők is lehetnek faszok.

Táskás Tóni 2010.10.11. 00:53:46

Orbánék azzal kezdték populista szöveggel hogy náluk van az Ő kormányukban a legkevesebb miniszter.Talán nem így kellett volna a kormány átalakítását megcsinálni! Három-vagy minisztérium hatásköre és tevékenysége fedi egymást. Fellegi , Matolcsi , Varga és Navracsics. Többek között ezért ugrattak mostanában Matolcsinak. Közben pedig 10-szer annyi államtitkár van ,mint az előző kormányok bármelyikében.Nagyon fontos volt minden területen , még a legalacsonyabb szinten is embereket cserélni , elküldeni ,mert kellett az ilyen kibaszott Búbos Bankáknak a hely. A minisztériumokban meg nem folyik normális munka Matolcsinál 32 ! betöltetlen osztályvezetői állás van .Ccsak azt nem tudom ,hogy minek amikor egyetlen ember meg tudja csinálni a költségvetést aki még az előző kormányból maradt itt, ha a sarokszámokat Orbánjobbkezematolcsi végre kiböfögné. Az a minimum, hogy Környezetvédelmi és Pénzügyi minisztériumot meghagyok ha pedig nincs alakítok. Ez különben arra jó ,hogy nem lehet tudni ,hogy a tevékenységi körök átfedése miatt ,hogy ki miért felelős. Még jó ,hogy Orbán nyolc éven keresztül azt kiabálta ,hogy készen áll Ő is és a fidesz is a kormányzásra. Ugyanannyi impotens majom ül bennt a parlamentben mint eddig ,csak ezek templomoznak és NENYI-znek. Jobban kellene imádkozni ,ha már ennyire tehetségtelenek. Ennyi szar már régen történt Mo-on, mint a fidesz forradalma óta

MrRoyce 2010.10.11. 00:55:24

Hogy hőbörögnek a ganyékomonisták.. Valójában pedig a Földanya adott egy soha vissze nem térő lehetőséget: "Bele az összes vöröst a vörösbe!" címmel :)

Táskás Tóni 2010.10.11. 01:01:32

@MrRoyce: Kit sunázol ?Ilést Orbánt Szijgyártót? Búbos Bankát ne ,mert őt már Illés sunázza nagy valószínüséggel.

Táskás Tóni 2010.10.11. 01:05:31

@MrRoyce: Ha az összes vöröset a vörösbe nyomatod gyakolatilag alig marad a kormányból valaki , nem lesz köztársasági elnökünk és Pozsgai sem fog tudni tovább alkotmányozni. Vagy pont miattuk vagy ilyen rámenős?

Krujs 2010.10.11. 01:06:07

"Esetleg ha itt-ott a rábízott feladatkörhöz valóban értő szakértő lenne, akkor a jövőben elkerülhetnénk a hasonló katasztrófákat."

Ezaz... az ostoba, semmitmondó post végére egy ilyen álságos utalás hogy az Illés tehet a katasztrófáról is.

Hány éves amúgy a blog író? 16?

Táskás Tóni 2010.10.11. 01:15:15

@Krujs: Illés nem álságos és bárki, aki előre megmondja , hogy ki volt a hibás , anélkül ,hogy normálisan kivizsgálnák?

MrRoyce 2010.10.11. 01:17:15

@Táskás Tóni:
lazíccsá, mer' nagyon feszülsz..

Földanyának úgy tűnik, van humorérzéke, és vörös halált készített a vörös hazaárulóknak, immár csak rendeltetésszerűen használni kellene.

persze, ha nem fogynak el, az Andrássy úton még ott vannak a vasműtárgyak :)

Táskás Tóni 2010.10.11. 01:30:51

@MrRoyce: Utazz Kolontárra és Devecserre és add elő a remek humorodat azoknak az embereknek akikkel ez a tragédia történt vagy azoknak a családoknak , ahol iszonyú halálesetek is voltak . Remélem elsőként téged fognak meglincselni utána jöhetnek a forradalmi kormány kommunistái. Az a baj ,hogy ezután már alig marad komcsi

MrRoyce 2010.10.11. 01:35:37

@Táskás Tóni:

bekapcsoltad a bullshit generátort?
kifizet érte az apró-klán, vagy csak natúr hipnózis?..

Táskás Tóni 2010.10.11. 01:51:49

Meghallgattam az indexen Illésnek az új gátról szóló terveit és azt ,mondta gyakorlatilag ,hogy valószínüleg az iszap már nem fogja elérni Kolontárt és az új gát nem fogja megvédeni a falut az esetleges árvizektől sem , viszont ott van a haza és ott kell megvédeni a hazát és világbajnok lesz a gát ,mert három nap alatt megépül.
Minek megépíteni a gátat ,ha nem szükséges?
Ha szükséges a gát Illés miért nyilatkozik ilyen marhaságot?

MrRoyce 2010.10.11. 02:12:39

@Táskás Tóni:

Miért kellett (lehetett) elszkippelni a rekultivációt? Miért éppen az egyik korábbi miniszterelnök családja érdekelt a bicnicben? Miért lehetett 10m-ért megvenni a 10mrd+ károkozási képességű üzemet? Miért nem találhetó egyetlenegy felelős sem? Miért fognak esmeg semmirekellő jogászok hasítani a témakörből, miközben az igazi felelős röhög a markába' és sz@rik a fejünkre?

miért nem végeztük még ki az ÖSSZES kommunistát? miért juthatnak egyáltalán LEVEGŐHÖZ, mindenféle jöttment hazaárulók?? miért nem örülsz??, hogy eddig legalább életben hagytak.. metált bírod?? :D

MrRoyce 2010.10.11. 02:15:41

heyy ez most cenzúram bahy blogmotor?? wáháhá :D.:D

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.10.11. 02:32:04

Igazságtalan a természet...
Miért nem tud ez a kurva gát olyankor átszakadni, amikor az ilyen Illés- meg Orbán-féle faszok ott osztják az észt a tövéban, és sodorná el őket a picsába?
Mellesleg a komcsik is eg töketlen banda, mert ha az ő idejükben történt volna ilyen katasztrófa, az Orbán-propagandagépezet már rég teleharsogta volna a sajtót, hogy ez a kormány hibája, és felelősöket, meg mindenkit börtönbe. Ez a sok töketlen fasz az MSZP-ben meg egy hete kussol.

Az meg jellemző, hogy Illés a semmihez sem értő ostoba kurváját nevezi ki felelős pozícióba, és még mindkettő a helyén van, nem a börtönben. Hát ennyit Orbán forradalmiságáról.

(Mellsleg ide nem az apja bányáiból szállítottak követ, a gát kohósalakból készült, viszont nem 1 nap és nem is 1 hét alatt gyengült le annyira, hogy aztán átszakadt - a nyári ellenőrzésen már észlelni kellett volna ártunk és ormányunk szakembereinek, és intézkedni, csak hát az a baj, hogy birkagulyást ennyi járnak le, és a gátat meg sem nézték).

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.10.11. 02:36:51

@MrRoyce:
Vörös hazaáruló alatt kire gondolsz? A komcsi államtitkár Schmitt Palira, aki jelentős részt vállalt abban, hogy 1984-ben a magyar sportolók nem vehettek részt az olimpián? Az ex-KISZ-titkár Orbánra? A Hazafias Népfront alelnökére, Mikolára? Esetleg Zűrös Matyira? Pozsgaira? A komcsi pénzügyi államtitkár Járaira? Esetleg az ex-pártbizottsági tag Kövér Lacira? A párttitkár Orbán Győzőre?
Kicsit nézz körül a saját házad táján, a Fityiszben jóval több egykori MSZMP-vezető van, mint a Maszopban.

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.10.11. 02:40:00

@MrRoyce:
Azért kérdezd meg a nagy kivégzések előtt apádat meg anyádat is, hátha kiderülne, hogy ők is párttagok voltak korábban. Esetleg még vezetők is (de KISZ-tagok tuti voltak).
Aztán kezdd velük a kivégzéseket.

De ha meghasonlasz emiatt magaddal, tudok neked jó kötélboltokat ajánlani.

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.10.11. 02:42:11

(Ja, és a gátakról annyit, hogy átlag 40 méter szélesek, az alapjaiknál 65 méter körül. És mivel ipari hulladékból készültek, nem nagyon volt értelme az anyagon spórolni vagy azt hazalopni.)

Dr.Bio74 2010.10.11. 05:04:57

Hihetetlen !
Bértollnok posztkomenista kommentelő lettem. Azta, de szép így az élet.

Az idióta droidoknak javaslom akik, minden észérvet félresöpörve, védik a maguknak választott segget, és támadják hősiesen az segg által kikiáltott ellent, és gondolkodni, kételkedni, beismerni nem igazán megy nekik, hogy néha azért egy kis időre álljanak már meg, és bármekkora is a késztetés ne nyissák ki a szájukat, csak szemlélődjenek, magukban.
Az erőszakos természetűekre meg kétszeresen igaz ez.

valasz a KE-nek 2010.10.11. 05:28:16

Na, legyünk már komolyak! Most a felügyelőség igazgatója ellenőriz, meg ad ki mindenféle igazolásokat, engedélyeket, vagy a beosztott szakértők?
Ugye-ugye?!

stratez 2010.10.11. 07:05:08

Szocitrollok miután konstatálták, hogy a vörös(iszap)báróik jó munkát végeztek, elérkezettnek látják az időt, hogy némi politikai hasznot is húzzanak a katasztrófából. Olyan ez, mint mikor a keselyük gyülekeznek a dög felett, még nem szállnak rá, csak jelzik, hogy nélkülük nincs lakoma.

v. jókormányzósember 2010.10.11. 07:09:19

No- ollyat teszek, mint még soha- megvédem Illés Zoltánt (gyakran csak züllés zoltán-nak hívtam- de ez most nem az az alkalom... :-(((((( ).
/S tényleg csak a RÉSZVÉTÜNK kifejezése után lehet bármit is elmondani... :-((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( /.
Szóval (bár nem értek egyet azzal, aki szerint- "bármilyen h..lye" is lehet a (z alap, közép, felső) vezető- ha jó szakemberei vannak, hiszen NEKI MAGÁNAK kell szakembernek lennie- nemde?) szóval, bár ezen véleménnyel nem értek egyet, de az kétségtelen, hogy a "megbízható" emberek mindig is bukkantak fel. (Ld. Monica Lambert- csak nem a "Gyilkosság Lólépésben - hanem a Belügyminisztériumban" c. filmet.) Ámde- mintha Stahl konyhája költözött volna a Kossuth térre- májusban is ment a "gyorsan-gyorsan valamit" (s még most sincs kész a házak java)- s úgy vélem (ne nekem legyen igazam, s bocsánat, ha ártatlanul vádolnék valakit)- hogy MOST IS EZ történik. Tehát- a kormányzat arról beszél- MILYEN NAGY A GOND- s igen, valami történik (történget) is ez ellen- de a MEGELŐZÉST, a további baj elhárítását mintha nem olyan erőssen...

A körgát épül Somlóvásárhely körül- tehát ott már VALÓBAN TESZ valaki valamit. (Úgy tudom, ő a polgármester.)

De MÁSHOL is igen fontos lenne hasonló. De- "még rosszabbat" mondanék- azok az emberek az alumínium-feldolgozásból éltek- MI LESZ VELÜK? Persze, a biztonság fontos, no de élni is kell valamiből?
Szóval, a SEGÍTSÉG nagyon fontos, de mintha a MEGELŐZÉS a baj kezelése ELMARADNA a sajtóban "villogás" előtt. S S hasonlóképpen a "MI LESZ, MIBŐL ÉLÜNK MAJD?" kérdés kapcsán.
Nekem ez lenne fontos.
**************Mégis megvan a maga pikantériája a mostani ügyben érintett felügyelet vezetői cseréjének, hisz Illés egy bizonyos Zay Andreát nevezett ki a felügyelet élére. Zay Andrea arról ismerszik meg, hogy korábban Illés személyi titkára volt, valamint főnökéhez hasonlóan a terézvárosi önkormányzat fideszes képviselője.

lanyi 2010.10.11. 07:19:34

Először is együttérzésem fejezem ki az érintetteknek!

Másodszor ennyi szerencsétlen mszp fant, vagy szanyi kapityány hű szolgáját egy rakáson?...

Van egy hit gyülekezete
Ti a hülyék gyülekezete vagytok

shwarcz bácsi 2010.10.11. 07:19:58

@stratez: mi van géza?nem vetted be a gyógyszeredet?ha orbán nem váltja le sürgősen illést és ezt a mutyi bandát,akkor ez a kormány sem különb a többinél,és bebizonyosodott hogy minden maradt a régiben....

Horst Tappert (nyomozó) 2010.10.11. 07:20:50

A cikk firkásza valószínűleg egy Btk. végzett szobatudós. Van rálátásom az ilyen belvárosi gyerekek zavaros gondolkodására, mivel én is poénból elvégeztem egy Btk-t, de van műszaki végzettségem is méghozzá bányaipari. Szóval megvannak a módszerek a helyismerettel rendelkező rafinált tulajdonosokban ahhoz, hogy ellenőrzés idejére az azt megelőző napokban olyan állapotokat teremtsenek a cég területén, amelyek megtéveszthetik az ellenőrző hatóság embereit. Megvannak a módszerek, nem sorolom őket. De kérdem én, ha valami nem derül ki az ellenőrzés folyamán az mentesíti a tulajdonost? Nem nem mentesíti, ő aki nyilvánvalóan tisztában volt a problémával, felelni fog a történtekért.

eszkep 2010.10.11. 07:28:57

Hát ez az írás, tökéletesen tükrözi az MSZP-s szavazók rendkívül alacsony szellemi színvonalát. Akár a kapcsolat.hu-n is megjelenhetett volna.

Akvyr 2010.10.11. 07:56:12

@szájkosár: Nem mondtam, hogy szuper, de messze a legjobb az eddigiek közül. Profnak és szakembernek ő is elmegy azért a mérnöki meg mindenféle diplomáival, PhDjével, és azzal, hogy egy tucat külföldi és belföldi egyetemen oktatott, valamint 20 éve foglalkozik ezzel alaphangon. Mármint ha a papírt nézzük, nem hiszem hogy szégyenkeznie kéne a te profjaid előtt, akik nem mellesleg nem utálják Illést, legalábbis azok, akikkel tényleg beszéltem erről.

whiterose 2010.10.11. 07:56:21

Drága mszpések, Illés legalább ott volt, ott állt a vörösiszapban. És a gyár vezetői, tulajdonosai? A vezérigazgató dadogva felolvasta a bocsánatkérés, papírból, egy hét elteltével.
Rohadjon meg!

Long R3 IGF-1 2010.10.11. 08:08:02

Most leírom tizenhatodszor is, csak, hogy ki ne maradjon valakinek az infó:
Zay Andrea elődje Kling István ugyan valóban szakértő volt, ennek ellenére 2006-ban aláírta a MAL 010309 NEM VESZÉLYES vörösiszapról szóló engedélyét (a 2005-ös geokachingos képeken látni, milyen ragyavert állapotban volt már akkor is a tározó).
Kling István jelenleg a Vidékfejlesztési Minisztérium vízügyi helyettes államtitkára.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 08:11:15

@whiterose: komcsikám! Képzeld el ugyanezt a helyzetet, csak mondjuk mszp-szdsz kormány alatt, mszp-s miniszterrel! Vajon akkor miket köpködnél ezzel kapcsolatban? Jaaaaa...
:-D

Iustizmord 2010.10.11. 08:20:45

halkan jegyzem meg, hogy a parl. választások után elkúrt rossz idő, vihar, eső, hideg stb jött

most az önkorm választások után itt van az iszapömlés.

egy kicsit az az érzésem hogy a halhatatlan olümposzi isteneknek nem tetszik viktor & co. baljósak a jelek.

astor12 2010.10.11. 08:28:17

@whiterose:
csak,hogy fényt gyújtsak az egydimenziós, beszűkült agyadba.lásd:Index összes képei a gátszakadásról.-blogot!tudod. gugli, beütöd, kijön megnézed, 'oszt látsz majd MAL vezért, amúgy voltál már ma kubatovnál a napi betevődért?

stratez 2010.10.11. 08:29:03

Világos, aki idáig esetleg nem tudta, Illés mozgatja háttérből az iszapot, Illést pedig Orbán. Akik pedig ellenállnak végsőkig az iszapnak, azok a szocialisták. Isten állatkertje nem nagy, csak a kerítés alacsony. Akarom mondani a védőgát.

Pékszakállú Henceg 2010.10.11. 08:45:00

@stratez: imádom, amikor a kommentelő társadalom legelvakultabb fidesz fanja az isten állatkertjének alacsony kerítéséért aggódik, miközben ő maga is onnan szökött ki, sok kis bölcsész társával egyetemben...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 08:46:02

@Pékszakállú Henceg: ez az izé bölcsész lenne? Hol szerzett diplomát? Sarki kocsmában vette? :D

Pékszakállú Henceg 2010.10.11. 08:49:15

Egyébként senki nem állította a jobbereken kívül, hogy Illés a felelős,mindössze csak annyi lett megállapítva, hogy egy kicsit visszább vehetne az arcból, mert neki is vaj van a fején, és addig, amíg nem bizonyosodik be senki egyértelmű bűnössége, ne játszon egyszemélyes rögtönítélő bíróságot a kamerák előtt.

Long R3 IGF-1 2010.10.11. 08:53:57

Idézet a Közép-dunántúli KTVF (igazgató Dr. Zay Andrea) hulladékgazdálkodási tervéből:

"Az alumíniumipar és azon belül a timföldgyártás nagy mennyiségben keletkező veszélyes hulladékát a vörös-iszap jelenti, amelyet lerakással ártalmatlanítanak."

Lerakták. Akkor már nem is ártalmas...

Iustizmord 2010.10.11. 08:57:29

@stratez: picit nevetséges hogy attól véded illést, amivel nem támadják, ezzel igazolva hogy a komcsik bűne ez is. sőt a komcsik hibásak a......... ért is, ide bármikor bármit be lehet írni.

hogy ki a komcsi, majd te mondhatod meg.

Iustizmord 2010.10.11. 09:01:44

megjegyzem, ezt az "itt kell megvédeni a hazát" c szösszenetet felírtam, asszem a politikai bon mot kategóriában az év egyik dobogósa.

volt ugye gerő, a hídverő,
most lesz illés, a gátvédő.

a vörös ár megfékezője (itt az áthallást remélem mindenki áthallja)

munkásököl 2010.10.11. 09:06:10

@Long R3 IGF-1:
Velejéig romlott társaság az egész:
Kling, Illés, Zay.

Egyik hülyébb, mint a másik. Kling egy szerencsétlen makogó, aki még saját leírt szövegeit sem tudja értelmesen felolvasni.
Illés egy pszichopata, valóban csak rá kell nézni és hallgatni hülyeségeit. Zay menjen vissza Illés-plakátot ragasztani a VI. kerületbe!

Pékszakállú Henceg 2010.10.11. 09:07:25

@Iustizmord: esetleg Illés a kolontári "Gát Véder", aki "Shit" nagyúr embere? :)

szájkosár 2010.10.11. 09:12:53

@Monsanto:

Illést a szakmai és tudományos körök kivetik magukból. Stílusával szalonképtelen alak.
Amúgy nincs phd-ja, nincs több diplomája, nem tanított egyetemeken.

Az igaz, hogy média segítséggel úgy adja elő magát, mintha csak ő értene a környezetvédelemhez. Eddigi "zöld akciói" bulvár bohóckodások voltak.

S ne feledjük: Illés államtitkárként 1990-ben saját minisztere ellen szervezett tüntetést a Fő utcában...

Már akkor sem volt normális!!!!

hardenberg 2010.10.11. 09:37:32

Gondolom, nem Zay Anna volt ott gumicsizmában, helyszíni ellenőrizni a tározót. Persze Furcsány vagy Szarházy ezt is jobban csinálná, mi? Csak a pozitívumát hoznák ki, ugye, mint az eszelős Feri, aki a monori vasúti szerencsétlenség után majdnem összeszarta magát, kamerák előtt minden idők egyik legszánalmasabb nyilatkozatát adta, és az ember azon gondolkodott, hogy most mi a baj, elgurult a gyógyszer vagy éppen túl sokat vett be?

Démonmac1 2010.10.11. 09:42:12

Jó a cikk (blogbejegyzés) egyetértek.
Ezel meg főként:"gazságtalan a természet...
Miért nem tud ez a kurva gát olyankor átszakadni, amikor az ilyen Illés- meg Orbán-féle faszok ott osztják az észt a tövében, és sodorná el őket a picsába?"
:DD

Iustizmord 2010.10.11. 09:42:36

@hardenberg: eh, te mindenhol komcsikat látsz. mi a f@sz köze van ehhez is nyurcsánynak? mesterházynak?

miért nem inkább budaházy hibája, hamár? vagy novák elődé? sztáliné? vagy a nagy barnamedvéé?

Démonmac1 2010.10.11. 09:45:45

"geokachingos képeken látni, milyen ragyavert állapotban volt már akkor is a tározó" csak nem ott szakadt át, ahol "ragyavert állapotban van"
A francba:o

Démonmac1 2010.10.11. 09:47:16

Tobben látni véltük, GyF et amint csákánnyal dolgozik a töltés tövében, majd adok nektek vörös országot jeligére.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.11. 09:52:28

Ugyan olyan pökhendi, kekec, tudálékos kis pöcs, mint a törpeforradalmár főnöke.

Ők már megállapították első nap, hogy emberi mulasztás történt, másképp fog ítélkezni a bíróság / majd ők tesznek róla / és lehet , hogy államosítunk.

Az általa vezetett búbos banka hivatal hogyan ellenőrizte és okézta a dolgokat? Ha minden rendben volt, akkor természeti katasztrófa történt.

Na ezért is utálom ezeket!

Szűcslaci 2010.10.11. 09:53:13

Alapos a gyanúm, hogy a MAL dúsgazdag tulajai aprópénzt szórtak a bloggerek közé, népszerűsítő/mosdató irományok gyártásáért. Iszap ez is.....

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 09:54:38

@Szűcslaci: miért is? Mert nem tetszik, amit a fideszes csürhe művel?

Démonmac1 2010.10.11. 10:00:00

nekem ugyan nem adtak semmit:) azt kérni lehet?

Démonmac1 2010.10.11. 10:02:00

@Szűcslaci: Lehet hogy felétek pénzt osztanak a kommentelésért, vagy a nem gondolkodásért, de felénk ezt nem szokták:)

Mediacapa 2010.10.11. 10:08:35

Nem vagyok sem vörösiszap-, sem környezetvédelmi, sem ipari szakértő. Mezei állampolgárként és a kommunikációhoz valamelyest értő emberként szólok inkább. Nekem tetszik Illés hozzáállása. Igenis mutatni kell, hogy érezzük a helyzet súlyosságát, minden eshetőségről tájékoztatni kell a médiát és ott kell állni a gáton.

Reggelente a BBC hírműsorát hallgatom podcaston (Globalnews). Illés már harmadszor nyilatkozott. Jól beszél angolul (kiejtése jobb is lehetne, szókincs, nyelvhelyesség, gyorsaság ott van), nem szépít semmit, de átjön, hogy mindent megtesznek. És a világ felé ez fontos kommunikáció.

Hiányolok viszont egy gazdasági minisztert (vagy ipari államtitkárt??), mert ez ipari kérdés is...

Ez a Zay Andrea-sztori meg nekem kissé izzadtságszagú, szerintem politikai célokat szolgál... Ha valakit júliusban kineveznek, nehogy már ő legyen a felelős, amikor ezek a hiányosságot nem most kezdődtek. Az előző vezetésnek vagy 8 éve lett volna felfedezni, mi a gond.

Táskás Tóni 2010.10.11. 10:10:09

Nézze meg mindenki az INDEX-en Illés videós nyilatkozatát a gátépítésről. A gátat azért építik ,mert világbajnok lesz ,3 nap alatt felépül , jó sok doloomit kell hozzá! Amugy nem véd meg semmitől az iszap odáig Illés szerint már nem fog lemenni, az árvíztől természetesen nem védeni viszont ott kell megvédeni a hazát. Ez egy világbajnok "szimbolika" lesz.

Táskás Tóni 2010.10.11. 10:12:19

@Mediacapa: Miért nem 12 éve vagy 20 éve kellett volna felfedezni? A 8 év a kabalaszámod?

Szevasztok 2010.10.11. 10:15:48

Köztudott, hogy környezetvédelmi engedélyt, problémamentes felülvizsgálati eredményt ma Mo.-n BÁRMIRE el lehet intézni, ha megrendelsz egy tervet/tanulmányt egy a hatóság emberei által megjelölt cégtől. Akinek volt dolga már ilyen üggyel az pontosan tudja miről beszélek.

Táskás Tóni 2010.10.11. 10:18:37

@MrRoyce: Te kinek diktálod a csávós szöveged , mert ennyi aggyal biztosan nem tudtál megtanulni írni és olvasni. Ha nagyon feszült vagy csak szaladj ki az utcára, szedjél fel pár kilométer macskakövet , borits fel vagy húsz kukát és gyújts fel pár autót . Ettől biztosan megnyugszol,mint szokás szerint máskor is.

halby 2010.10.11. 10:18:49

@szájkosár: A BME-Vegyészmérnöki Kar-án végzett, nem phd-je, hanem a korábbi "egyetemi doktori" fokozata van.
Átment, megvédte.

Mediacapa 2010.10.11. 10:20:23

@Táskás Tóni: Igazad van, amikor épült akkortól számít. Ez a 8 év csak üzenet azoknak, akik szerint egy júliusban vagy augusztusban hivatalba lépett vezetőnek kellett volna azzal kezdenie a munkát, hogy ellenőrizze az ajkai vörösiszaptározót.

Egyébként az az érzésem, ez a katasztrófa lenyomata Magyarország utóbbi 20 évének. A gyenge és tehetetlen államnak, a korrupciónak, a hozzá nem értésnek, az urambátyám világnak. Lenéztük Romániát Verespatak miatt, pedig mi sem működünk jobban.

Lasombra 2010.10.11. 10:36:44

egy elvetemült gondolat:

a.) "Illés Zoltán nem felelhet, hisz ő egy apparátus vezetője, megvannak a szakemberekből álló beosztottjai, akik elvégzik a munkát. Csak nem gondoljátok, hogy vezetőként ő maga megy ki mindenhova méricskélni?!"

b.) "Tolnaynak / Bakonyinak bűnhődnie kell, hisz vezetőként ők felelnek mindenért, ami az általuk vezetett szervezetben történik. Legyen az akár mulasztás akár hozzá nem értés. Nem kell személyesen ellenőriznie a gátat, de vezetőként ő felel azokért, akik ezt megtették."

Kérem, a két idézetben cseréljük fel a szereplők neveit, és gondoljunk bele, hogy az elmúlt hét megnyilvánulásai, érvelései nem okoznak-e déja vu érzést.
Ergo, ha az egyik felel, felel a másik is. (Nyilván a megfelelő mértékben és szankcióval.)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 10:55:31

@Lasombra: nekem erről az egészről valahogy folyton a "Demszky esete a fővárosi kutyaszarral" című kisregény jut eszembe. Vajon miért? :D

Balbágy 2010.10.11. 11:10:30

@MrRoyce: Te biztos nem fizetsz érte, de gondolom - nagy hazafiként - így vagy az sz.j.a - val meg egyebekkel is.
Burkolózz be egy magyar zászlóba és tetováltass megedra egy kokárdát. Ennyi elég is a büszkeséghez.

Long R3 IGF-1 2010.10.11. 11:10:43

@munkásököl: Gyorsan hozzáteszem: a MAL tulajdonosai, vezetői sem különbek. Most hirtelen elkezdik bizonygatni, hogy ők semmiről se tudtak. Ja, persze, ahogyan azt se sejtették, hogy marólúgban úszik a trutyijuk...

Balbágy 2010.10.11. 11:13:55

@stratez: Már megint nem mondtál semmit, jó szokásodhoz híven. Így tovább, legalább konzekvens vagy.

Long R3 IGF-1 2010.10.11. 11:18:15

@Mediacapa: csak nem olvasódik, amit ezerszer leírok: az előző vezetés is államtitkár jelenleg!(persző ő most nem ugrál a gáton, hogy én adtam ám ki az engedélyt erre a nem veszélyes iszpocskára)

kukahontas 2010.10.11. 11:24:09

Mikor tanulják már meg.
Hangos pártemberből nem lesz jó szakember!
Az összeset elküldeni a sunyiba, tojást dobálni
szórólapozni.

szájkosár 2010.10.11. 11:43:29

Uraim, egy kis figyelmet!

Ki is valójában Illés helyettese?
Kling István.

2009-től politikai államtitkár a szoci kormány minisztériumában.
2005. január 01.-től 2009. április 20.-ig a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség igazgatója.
1999. július 07.-től 2004. december 31.-ig a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatója.
1991.január 01. és 1999. július 07. közötti időszakban, sorrendben: a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség környezetvédelmi osztályvezető helyettese, megbízott környezetvédelmi osztályvezetője, majd víz- és talajvédelmi osztályvezetője.
1988-1990. között a Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság, környezetvédelmi csoportvezetője.

A "fülke-forradalom" után Illés maga mellé veszi a szoci lobbi korábbi emberét, aki az elmúlt évek alatt mindent rendben talált a tározónál...

isssti 2010.10.11. 12:01:32

@tapasztalteladó: nézz utána - ügyes fiú vagy te, ha elmúlt 4 évben néztél hiradót, követted a hireket, nem lesz oly nehéz!
..menni fog! ;o)

isssti 2010.10.11. 12:06:58

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Ismét sikerült érdemben hozzászólnod - látod, megy ez...vagy mégsem? :o)))

Gyakorolj kicsit: érv- ellenérv; információ - cáfolat ...ilyenekre gondoltam: kapisgálod, "ellenfidesznyik"? ;o)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 12:33:19

@isssti: egy ostoba, agymosott komcsinak érveket? Minek?
Ez az eset is nagyon jó példa erre: ha fideszes az elvtárs, akkor nem felelős. Ha nem fideszes (lásd még Demszky és a budapesti kutyaszar), akkor teljes vagyonelkobzás és agyonlőni!
Szánalmasak vagytok kisfiam és még annyi eszetek sincs, hogy legalább észrevegyétek. :D

Szűcslaci 2010.10.11. 12:45:20

El ne feledjék a nagy demokrácia védők, hogy itt kérem 3 párosujjúrúl beszélünk, akik nevetséges tízmillióért privatizálták a már akkor 1,7 milliárdra értékelt MAL-t, a cégből - és úgy tűnik sokak élete árán - milliárdosok lettek, most meg hárítanák a felelősséget. Igenis feleljenek a magánvagyonukkal is, bár ekkora kárhoz még az is kevés - a különbséget dolgozzák le iszaplapátolással. Itt nem pusztán anyagi kárról beszélhetünk, hanem katasztrófa előidézéséről, emberéletek megnyomorításáról, kioltásáról - mindezt cinikus kommunikációval megfejelve. Ha nektek az a demokrácia, hogy e felett szemet hunynátok, akkor abból a demokráciából sem én, sem sokan mások nem kérünk.

gramercy 2010.10.11. 12:50:18

@Scaramella va alla guerra:

te megis mirol beszelsz? milyen biztonsagi eloirasokat nem tartottak be? es ha nem tartottak be oket, akkor illes picsaja miert nem csukta be oket aznap amikor megkapta a megbizasat?

itt a legjobb tudomasom szerint az volt a problema hogy agyagos talaj volt RESZBEN a gat alatt es emiatt csuszott meg egy resze

Várúr 2010.10.11. 13:05:04

Az említett dr. Zay Andreának többek közt jogi és környezetvédelmi szakmérnöki diplomája van. A felügyelőség nem a tározó biztonságát vizsgálta (az jogszabály szerint nem az ő feladata) hanem a környező talaj és a levegő szennyezettségét. A többi duma, duma, duma.

Akvyr 2010.10.11. 13:18:22

@szájkosár: Miért mondod hogy nem, amikor de? Van több diplomája (Vegyész és Elte biológus), van PhDje (Analitikai kémia), és oktatott egyetemeken (Yale, Középeu egyetem, SZIE, ELTE). Pont.
Épp múlt héten csinálgattam a BME Zöldkörös wiki szócikket, és az egyik hivatkozás Illéstől van, mert alapító volt. Szóval megmaradt ez-az az önéletrajz többi részéből is.

2010.10.11. 13:24:20

Droidok és bértollnokok! Kezd már derengeni, hogy a négyévente megrendezett választás csak szórakoztató műsor nektek? Egy helyről jöttek a politikusaink és közös gazdasági érdekek mellett sorakoztak fel. Rajtatok meg röhögnek, hogy sározzátok egymást!

kukahontas 2010.10.11. 13:28:29

@Várúr: belinkelnél egy másolatot?

isssti 2010.10.11. 13:39:42

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: köszönöm az okos, higgadt ám mégis renkivül kultúrált hozzászólást - valóban rendkivüli élmény volt téged olvasni.

..már csak egy bátortalan kérdés: esetleg konkrét érveid- információid is lennének? ..de ha nem, az sem baj, csak úgy kérdem: lelkedre ne vedd! ;o)

Bónusz trekk: ha esetleg neaggyisten annó decibel Jobbikra adtam becses szavazatom, akkor is "fidesznyik" vagyok?
..vagy akkor már inkább "jobbiknyik"?

...mert ez esetben sürgős helyreigazitásra tartanék igényt! ;o)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 13:56:35

@isssti: továbbra is ott tartok, hogy egy ostoba, szemellenzős humanoidnak tartalak, akire felesleges érveket pazarolni. Hogy a komcsikkal v. a nácikkal szimpatizálsz, az ebből a szempontból lényegtelen.

isssti 2010.10.11. 14:11:31

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Köszi: mindig élmény egy ilyen kiművelt intellektuellel társalogni.
..remélem azért még lesz lehetőségem e kivételes kiváltságban részesülni: ígérem, igyekszem felnőni e hatalmas feladathoz!
Addig is köszi az értékes gondolatokat! ;o)

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:43:04

@isssti: jól van kicsi troll, menj vissza a viktoriánus seggeket nyalogatni, az való neked! :D

Joaquin 2010.10.11. 18:50:48

Baszki ennyi gyűlölködő bűnbakkeresést még életemben nem olvastam.

űrlakó (törölt) 2010.10.26. 14:46:39

@munkásököl:
Zay soha nem lakott a VI. kerületben.
Bp. VIII. ker. Magdolna negyedben vett mostanában lakást.
Azt persze nem tudom, hogy mivel jár dolgozni Székesfehérvárra, mert úgy hallottam, hogy van jogosítványa is, de autót nem vezet.

2010.10.26. 14:57:46

@Monsanto:

Ez a szituáció, amit mi olvasók, beveszünk.
Mit kapkodsz? Mármint le az írást?! A te általad dicsért
csaj 47 éves.

galambduc (törölt) 2010.10.26. 15:30:43

@Várúr:

Tévedés, amit ír. Kérem, ne vezessék már félre az embereket ennyi maszlaggal!

Aminek utána lehet nézni:

Pázmány Péter Katolikus Egyetem Közigazgatási Tanszék:
Dolgozat írásának időpontja: 2009
Dolgozat sorszáma: 2751
Dolgozat írója: Zay Andrea
Dolgozat címe:
Az önkormányzatok közoktatási feladatai és Heves megye önkormányzata és a Bp. Főváros VI. ker., Terézváros Önkormányzat működésének tükrében
Konzulens: dr.Patyi Gergely (Úgy hallottam, hogy a szüleinek Monokon van nyaraló-telelőjük. Nem véletlenül írtam.)
Diplomaosztó: 2010. január 22.

galambduc (törölt) 2010.10.26. 15:39:24

@Mediacapa:

Szomorúnak tartom, hogy egy kicsi valóság közléséhez annyit kell fáradniuk az újságíróknak, hogy bele izzadnak! Ezért érzi az IZZADSÁG SZAGÁT!!!

Jó lenne, ha az büntetés egyenes arányban lenne a bűnt elkövető cselekményével, - ha - eljut idáig a VIZSGÁLAT!

Az is jó lenne, ha a felelősök lelkiismerete megszólalna!

nemcsodálokozó (törölt) 2010.11.20. 13:31:29

@Joaquin: Te isten lehetsz (Vaj' milyen?)ha nem tudod, hogy az ember eredendően bűnös!
Talán azt sem hallottad, hogy a kormányfő kijelentette: "Nem természeti katasztrófa történt..." Tehát akkor valaki, valakik mulasztása, hanyagsága, felelőtlensége, kapzsisága (nem csak a MAL-ra kell gondolni, mert van ám korrupció is...), tehát, bűne miatt emberek meghaltak, emberek élet lehetősége megszűnt.
Ez talán nem BŰN?
Biztos, hogy van/nak bűnösök. Amikor az igazságszolgáltatók megnevezik őket, már az általad emlegetett bűnbak kifejezést is el lehet hagyni.
Mert, hogy senki nem bűnbakot keres, hanem a BŰNÖS-ÖK nevét szeretné tudni, ugyanis akkor tud az "ember" megbocsájtani, ha tudja, hogy ki ártott neki!
Ebben az esetben, pedig a károsultak, a nekik felajánlott segítséget bátran mernék elfogadni! Még egyszer hangsúlyozom:
Érzik, tudják, hogy csekély az életterük és várják az őszinte "bűnbevallást" attól, aki felelős értük!
Kérdezem: Ki lehet felelős egy önhibáján bajbajutott emberér, bárhol is éljen?

galambduc (törölt) 2010.12.17. 21:16:16

@szájkosár: ...és fenntartja a be nem töltött állást zay andreának. Régen meg volt ez tervezve!
andrea - gondolom kifizette a a 8. ker-ben vett lakását!
süti beállítások módosítása